Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Με τη δική μου ματιά (Ε.Ασημακόπουλος) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » ΦΑΚΕΛΟΙ » φάκελος Μουσική Παιδεία
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

             Λίγες σκέψεις για το κείμενο πρότασης που κατέθεσε το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διαβάθμιση των ωδείων και των ωδειακών σπουδών στη χώρα μας.

Παρά τις αγαθές προθέσεις της ειδικής επιτροπής του Κ.Ω.Θ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο για τα ωδεία και παρά το γεγονός της αναφοράς στις δυσλειτουργίες της μουσικής εκπαίδευσης εξ αιτίας ενός αναχρονιστικού πλέον Κανονισμού Συστήματος Μουσικών Σπουδών, φοβάμαι πως και αυτή η πρόταση θα προξενήσει αναβρασμό εξ αιτίας των παραλείψεων αλλά και των ανεδαφικών λύσεων.

             Πριν είκοσι και πλέον χρόνια το σχέδιο Μικρούτσικου, σαφώς πληρέστερο, ορθολογικότερο και λειτουργικότερο του σημερινού, απεσύρθη εξ αιτίας της αναστάτωσης και της σφοδρής αντίδρασης ωδειαρχών και καθηγητών της εποχή εκείνης, αντίδρασης στην οποία υπέκυψε η τότε κυβέρνηση λόγω των επερχόμενων εκλογών.

Προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι είκοσι χρόνια αργότερα, η ειδική επιτροπή του Κ.Ω.Θ., όχι μόνον αγνοεί θετικότατες προτάσεις του σχεδίου Μικρούτσικου, αλλά εμφανίζει εισηγήσεις που δημιουργούν ερωτηματικά ως προς την εφαρμογή τους.

Ενδεικτικό παράδειγμα το γεγονός πως το σχέδιο, παρακάμπτοντας πλούσια παιδαγωγικά αποτελέσματα άλλων ωδείων, αλλά και διεθνείς επιτυχίες καλλιτεχνών προερχομένων από αυτά, περιορίζεται ουσιαστικά:

    α) στην αναγνώριση a priori δυο μόνον Ωδείων (Κ.Ω.Θ και Αθηνών), θεωρώντας ως δεδομένη την υπεροχή τους έναντι των άλλων, χωρίς να αναφέρει μάλιστα πόθεν προκύπτει αυτό.

    β) στην άμεση αναγνώριση και πάλι a priori, όλων των τίτλων του διδακτικού προσωπικού στην ανώτατη βαθμίδα (νο.6 Bachelor) των δυο Ωδείων, και μόνον αυτών!    

    γ) στην άμεση αναγνώριση ξανά a priori όλων των μέχρι τούδε απονεμηθέντων τίτλων σπουδών των δυο Ωδείων και μόνον αυτών!!

Τέλος πουθενά στο σχέδιο δεν αναφέρεται η αξιολόγηση των ως σήμερα δοθέντων τίτλων από τα υπόλοιπα ωδεία της χώρας, όταν μάλιστα είναι γνωστή η χαώδης διαφορά ποιότητας μεταξύ πολλών εξ αυτών.

Δεν θα αναφερθώ σε αρκετές άλλες ελλείψεις λειτουργικότητας του νομοσχεδίου. Περιορίζομαι ακριβώς στην επισήμανση των παραπάνω, γιατί φοβάμαι πως και μόνον αυτές είναι ικανές να προκαλέσουν θύελλα δικαιολογημένων αντιδράσεων από ωδειάρχες, καθηγητές και σπουδαστές, αλλά και του μουσικού κόσμου γενικότερα.


Ευάγγελος Ασημακόπουλος
Απρίλιος 2016
lizevas@yahoo.com
http://www.evangelos-liza.com/

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center