Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » TaRaΤaΤΖΟΥΜ (Ν. Μαυρουδής) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » ΦΑΚΕΛΟΙ » φάκελος Μουσική Παιδεία
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΠΕΡΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΩΔΕΙΑΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ


Ο Νότης Μαυρουδής σε κριτική επιτροπή, με τους Roland Dyens και Κώστα Γρηγορέα

Με βάση την επιστολή-διαμαρτυρία Ασημακόπουλου (στις 2/4) σπεύδω να συμφωνήσω και να συμμεριστώ τους ενδοιασμούς του γύρω από το θέμα της λειτουργίας των δυο Ωδείων (προτύπων για το ΥΠΠΟ), ΚΩΘ και Ωδείου Αθηνών, έτσι όπως αναφέρεται στο σχέδιο Μουσικής Εκπαίδευσης που εκπονήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργείο.
Η ιστορία της αναγνώρισης των τίτλων Σπουδών επαναλαμβάνεται, δίχως, και πάλι, να δοθεί λύση και διέξοδος στην επαγγελματική αυτή εκκρεμότητα των πτυχιούχων και διπλωματούχων των ωδείων. Προσωπικά θα ήθελα να εστιάσω στον χώρο τον οποίον γνωρίζω καλύτερα, αυτόν της κλασικής κιθάρας.
Ήδη από τη δεκαετία του ’80 είχαν γίνει κινητοποιήσεις με τα αιτήματα περί τίτλων σπουδών. Η πολιτεία πάγωσε την όλη κατάσταση αφού μας πέταξε το… κοκαλάκι αναγνωρίζοντας την κιθάρα-επί τέλους-ως «αναγνωρισμένο όργανο»! Άφησε όμως το θέμα της αναγνώρισης των τίτλων στους μετέπειτα, θαρρείς και ήταν μια καυτή πατάτα… Κοινώς, «έκρυψε» κάτω από το χαλί μια υπόθεση η οποία εκκρεμούσε από την ίδρυση των Ωδείων(!!!)
Τώρα, το υπουργείο Παιδείας φέρνει στη δημοσιότητα καινούργιο σχέδιο το οποίο διέπεται από τον εσωτερικό Κανονισµό λειτουργίας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (Β.Δ. της 11ης Οκτωβρίου 1957, ΦΕΚ Α’ 229/11.11.1957). Στην γενική του περιγραφή δείχνει πρόθεση «διόρθωσης» από την προηγούμενη κατάσταση, αλλά, αναρωτιέμαι κι εγώ, προς τι αυτό το ιστορικό κόλλημα με το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μόνο και μόνο επειδή θεωρείται (και είναι) το μόνο Κρατικό Ωδείο της χώρας; Αναρωτιέμαι: Είναι ανίκανες οι διοικήσεις των υπουργείων να οργανώσουν ένα νέο καταστατικό (έστω, πάνω στα θετικά σημεία του παλαιότερου) από το 1957; (!!!) Η ζωή και οι σύγχρονες ανάγκες έχουν ανακατατάξεις χαοτικές. Η Μουσική με τις τεχνολογίες έχει μπει για τα καλά στην παγκόσμια συνείδηση. Οι έννοιες και οι φιλοσοφικές θεωρίες έχουν διαφοροποιηθεί διεθνώς. Είναι τουλάχιστον… άκομψο να αναφερόμαστε στο ισχύον γεγονός πως οι Κανονισμός της ωδειακής Παιδείας στη χώρα μας, στηρίζεται σε «Βασιλικό Διάταγμα του 1957»…
Στο χώρο της κιθάρας, τα πράγματα έχουν τη δική τους ιστορία. Το ΚΩΘ και το Ωδείο Αθηνών δεν είναι τα μόνα που επικεντρώνουν την εξέλιξη της κιθάρας στη χώρα μας. Δηλαδή, εάν θέλει κανείς να παρακολουθήσει την αριστεία και το υψηλό μουσικό επίπεδο των διπλωματούχων, δεν μπορεί να αρκεστεί στα δυο προαναφερόμενα Ωδεία. Αντιθέτως, θα συναντήσει έντιμες περγαμηνές κιθαριστών και σε άλλα Ωδεία που δραστηριοποιήθηκαν στα τελευταία τριάντα χρόνια στο χώρο της κιθάρας.
Ένα υπουργείο λοιπόν, μια επιτροπή που έχει την εντολή να ανιχνεύσει τον χώρο της κιθάρας ώστε να δώσει στοιχεία στον υπουργό, είναι υποχρεωμένο να αποτυπώσει την πραγματικότητα. Τα Ωδεία, τους καθηγητές, τους σπουδαστές, τις συνθήκες, την εξέλιξη από την εποχή Φάμπα-Μηλιαρέση, τις πάμπολλες διακρίσεις πολλών ελλήνων κιθαριστών στο διεθνή χώρο κλπ. Το ΚΩΘ με το υπάρχον καταστατικό του, δεν διαθέτει επαρκές πρόγραμμα κιθαριστικών σπουδών και τα αποτελέσματα των δράσεών του στο χώρο της κιθάρας, ουδεμία σχέση έχουν με τις επιδόσεις άλλων Ωδείων, ιδιωτικών… Θα ήμουν ο τελευταίος που θα έφερνε σε αντιπαράθεση τον κόσμο ενός Ωδείου με τον υπόλοιπο κόσμο των άλλων Ωδείων… Όμως, το θέμα τίθεται και πάλι στην κιθαριστική κοινότητα η οποία μας αναγκάζει να πούμε τα πράγματα με ευθύτητα και υπευθυνότητα.
Ο Ασημακόπουλος λοιπόν έχει δίκιο στην επιστολή του να θεωρεί πως η αδικία και πάλι κρέμεται επί των κεφαλών τόσων και τόσων αριστούχων σπουδαστών, αλλά και πεπειραμένων καθηγητών κιθάρας, οι οποίοι επί σειρά δεκαετιών πάλεψαν και μόχθησαν για να βγουν νέα ταλέντα και να αναδειχτούν νέες γενιές μουσικών.
Το πρόβλημα, εάν το υπουργείο (ΥΠΠΟ; Παιδείας; Ουδείς γνωρίζει ακριβώς) δεν σκύψει να πληροφορηθεί για την πραγματικότητα που επικρατεί, θα έχει βάλει και πάλι κάτω από το χαλί τα θέματα αυτά τα οποία εκκρεμούν…
Εδώ είμαστε και θα παρακολουθούμε αυτό το ιδιότυπο κρυφτούλι που ενδεχομένως θα εκθέσει όποιους φορείς ή πρόσωπα αποσιωπούν τα πολλά κακώς κείμενα…
Είπαμε: Το TaR θα δημοσιεύει όλες τις απόψεις επί του θέματος.


Νότης Μαυρουδής
Απρίλιος 2016
http://mavroudistar.wordpress.com/

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center