Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » ΦΑΚΕΛΟΙ » φάκελος Μουσική Παιδεία
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΣΠΑΣΕ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ!

Το Πανεπιστήμιο μίλησε!
Έβγαλε επιτέλους μία ανακοίνωση για να «βοηθήσει» στην σωστή αξιολόγηση των Πτυχίων και Διπλωμάτων των Ελληνικών Ωδείων. Ακριβώς τώρα που πάει να μπει μια τάξη στους Ωδειακούς τίτλους σπουδών! Από ότι είδα έκανε και γενική Συνέλευση! Τώρα! Τέτοια πρεμούρα πια, τέτοιο ενδιαφέρον μετά από τόσα χρόνια! Δεν πειράζει, όμως αν είναι για το καλό των Ωδείων!

Τι μας είπε;
Πως δεν θα πρέπει οι Ωδειακοί τίτλοι να είναι ισότιμοι με τα πτυχία ΑΕΙ, γιατί δεν είναι ..νόμιμο! Πως τα Ωδεία δεν μπορούν να παρέχουν τίτλους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. (Λες και εκείνοι που διδάσκουν στο πανεπιστήμιο, έμαθαν μουσική σε μπακάλικα και όχι σε Ωδεία!) 

Θα μιλήσω σε προσωπικό επίπεδο (δεδομένου ότι δεν μπορώ να μιλήσω εξ ονόματος των συναδέλφων μου) για να καταδείξω τον απόλυτο παραλογισμό των συγκεκριμένων προτάσεων.
Στα 50 περίπου χρόνια που διδάσκω κιθάρα έχω δώσει 74 Διπλώματα, 85 Πτυχία και έχω συγγράψει 42 βιβλία για την κιθάρα! Δεν έχω όμως το δικαίωμα να διδάξω σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, γιατί το Δίπλωμα μου από το Εθνικό Ωδείο είναι …ανεπαρκές και έτσι θα πρέπει (κατά τους πανεπιστημιακούς) να παραμείνει! Μπορεί να διδάξει όμως, όποιος έχει πτυχίο πανεπιστήμιου (κάποια στιγμή θα πούμε πώς και από πού αποκτήθηκαν από ορισμένους) κι ας μην έχει διδάξει κάποιον μαθητή ούτε μέχρι την ¶ Κατωτέρα! (Αυτό είναι Νόμιμο, Ηθικό και Αξιοκρατικό!)
Φαίνεται πως κάποιοι που βολεύτηκαν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ανησύχησαν μήπως εμείς με τα «κατώτερα» Διπλώματα, γίνουμε ίσοι με αυτούς τους Ανώτερους!

Αυτό είναι το «Τέρας» για το οποίο μιλούσε ο Μάνος Χατζιδάκις, τον οποίο σήμερα, δεν θα άφηναν να περάσει ούτε έξω από τα Πανεπιστήμια, αφού δεν είχε πάρει ούτε το Πτυχίο του στο Ωδείο Αθηνών! Για πολλά χρόνια κόντεψα να το συνηθίσω το Τέρας (που σημαίνει να του μοιάσω!) μέχρι που διάβασα το κείμενο της συνέλευσης και ξύπνησα!
Θέλω να πιστεύω πως γράφτηκε από έναν και υπογράφτηκε λόγω προχειρότητας (και ίσως από μακριά) από τους υπόλοιπους!

Να είναι σίγουροι όμως, πως τους συγκεκριμένους, βολεμένους Καθηγητές του Πανεπιστημίου, η Μουσική τους κοιτάει με μεγάλη δόση μελαγχολίας!
Να είναι σίγουροι πως οι «Καβάκοι» θα εξακολουθήσουν να αποφοιτούν από τα Ελληνικά Ωδεία αφού έτσι κι αλλιώς η Μουσική είχε πάντα την δική της Αληθινή Αξιοκρατία!

------------------

Υ. Γ.1
Υπήρξαν όμως και προτάσεις στην συνέλευση!
Σύμφωνα με αυτές ας δούμε τι πρέπει να κάνει κάποιος διπλωματούχος Ωδείου ώστε να έχει ελπίδες να προσληφθεί ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο. Στην περίπτωση μου λοιπόν προτείνουν τα εξής:
Εφόσον κατέχω Δίπλωμα από το Εθνικό Ωδείο θα πρέπει να αποκτήσω και ένα άλλο Δίπλωμα που το ονομάζουν Εθνικό! Δηλαδή, το Δίπλωμα που κατέχω, μου δίνει το “δικαίωμα” να δώσω ξανά εξετάσεις σε μία επιτροπή από Πανεπιστημιακούς αυτή την φορά, που οπωσδήποτε είναι «ανώτερη» από αυτή που με εξέτασε στο Ωδείο! Δηλαδή εγώ προσωπικά, θα πρέπει στην κιθάρα, να δώσω εξετάσεις στους καθηγητές του πανεπιστημίου δηλαδή στους …μαθητές μου, αφού υπάρχουν και μαθητές μου που διδάσκουν στα Ελληνικά πανεπιστήμια! Μετά, αν η επιτροπή (οι μαθητές μου δηλαδή) δεν με ..απορρίψουν και μου βάλουν την βάση και μου δώσουν το Εθνικό Δίπλωμα, θα είναι ίσως (προτείνουν να εισάγεται από …0 έως 30% από τους διπλωματούχους των Ωδείων!) ανοιχτός ο δρόμος να κάνω αίτηση για να μπω στο ..πρώτο έτος του Πανεπιστημίου! Εκεί, θα σπουδάσω …κιθάρα με την καθοδήγηση των μαθητών μου και αν είμαι καλός μαθητής, μετά από τέσσερα χρόνια, θα πάρω το Πτυχίο μου και με αυτό θα έχω ελπίδες να προσληφθώ στο Πανεπιστήμιο! 
Θα μου πείτε, αυτό δεν αφορά εσένα, αφορά τους νέους ανθρώπους! Και εγώ θα σας πω, ακόμα χειρότερα, διότι υποβάλλει σε εξευτελισμό έναν νέο άνθρωπο, που ξόδεψε στο Ωδείο δώδεκα χρόνια σπουδών και μελέτης για να πάρει το Δίπλωμα του, δίνοντας τις δυσκολότερες εξετάσεις από οποιαδήποτε Ακαδημία ή Πανεπιστήμιο παγκοσμίως, σε μια τέτοια επώδυνη, μακροχρόνια και άδικη διαδικασία! 
Η πανεπιστημιακή συνέλευση καταλήγει, επι λέξει, ως εξής: «Τα Ωδεία διαδραματίζουν έναν σημαντικότατο ρόλο στην πυραμίδα της μουσικής εκπαίδευσης!» Σε αυτό συμφωνώ! Και ρωτάω εγώ την συνέλευση. Θα μπορούσε να πει το ίδιο και για τα Πανεπιστήμια;
Θα τελειώσω όμως με το εξής που αφορά στην Σχολή της κιθάρας:
Θεωρώ ότι η Ελληνική Κιθαριστική Σχολή είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο! Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε από την πολύχρονη διδασκαλία της κιθάρας στα Ελληνικά Ωδεία, με τη εκκωφαντική απουσία του Ελληνικού κράτους και των Ελληνικών πανεπιστημίων! 
Ένας μαθητής της Ανωτέρας σχολής σε ένα Ελληνικό Ωδείο, είναι ισάξιος με κάποιον που παίρνει Master σε οποιοδήποτε ξένο Πανεπιστήμιο! 
Το πρόγραμμα των Διπλωματικών εξετάσεων στην Ελλάδα είναι το κορυφαίο παγκοσμίως από άποψη δυσκολίας!
Η άνθιση της κιθάρας της μουσικής και των Ωδείων σήμερα στην εποχή της κρίσης είναι συγκλονιστική!
Εσείς τι ακριβώς επιδιώκετε;
Να τα βελτιώσετε όλα αυτά κι άλλο; Μαζί σας! 
Όχι όμως καταστρέφοντας τα Ωδεία με «Νόμιμη» μέθοδο! Όχι με την ίδια ακριβώς συνταγή που έφερε την Ελλάδα σε αυτό το χάλι! 

Υ. Γ. 2
Πού να φανταστώ ότι την εποχή, που, για ατελείωτες ώρες δουλεύαμε στην Αγία Παρασκευή με τον Μιχάλη Αδάμη για να στηθεί η Σχολή Κιθάρας στο μελλοντικό τότε Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όλη αυτή η προσπάθεια θα κατέληγε σήμερα στην υπογραφή τέτοιων "προτάσεων" που ισοδυναμούν με την θανατική καταδίκη των Ωδείων και της ίδιας της Μουσικής.


Ευάγγελος Μπουντούνης
Απρίλιος 2016
http://www.boudounis.gr/

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center