Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Οξύνσεις και αναιρέσεις την εποχή της…Ύφεσης (Τ. Βαρουχάκη) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΠΡΟΣΩΠΑ » Συνεντεύξεις
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ
& ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΘΑΡΑΣ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Στην Τίνα Βαρουχάκη

Με έργα Ελλήνων συνθετών στις αποσκευές τους, καθώς και μια δική τους διασκευή έργου του George Gershwin, το κιθαριστικό ντουέτο Αλεξάνδρας Χριστοδήμου – Γιάννη Πετρίδη, ταξίδεψε σε  ΗΠΑ και Καναδά, σε μια  περιοδεία με τίτλο: «Four Greek Composers meet George Gershwin».
Στη συζήτησή μας,  μιλάνε με ενθουσιασμό γι΄αυτή την εμπειρία, υπογραμμίζοντας ότι: «Το κοινό ήταν τόσο ενθουσιώδες που επιβεβαίωσε την πεποίθησή μας ότι έργα σαν αυτά αξίζουν μία θέση στη διεθνή κιθαριστική σκηνή!»
Μετά τις πλούσιες μουσικές εμπειρίες του ταξιδιού, οι δυο σολίστ, υπόσχονται να «ταξιδέψουν» και μας. Mε ποιο τρόπο; με μουσικές εξαίσιες!

Ο Γιάννης Πετρίδης και η Αλεξάνδρα Χριστοδήμου, μας μίλησαν και με την ιδιότητά τους ως καλλιτεχνικών διευθυντών του Φεστιβάλ Κιθάρας Παλαιού Φαλήρου, ενόψει της 6ης κατά σειρά διοργάνωσης 17-20 Φεβρουαρίου.
Όπως κάθε άλλη χρονιά, έτσι και φέτος, είναι προσκεκλημένοι  καταξιωμένοι μουσικοί εντός και εκτός συνόρων. Eντός συνόρων, ξεχωρίζει η παρουσία μιας προσωπικότητας που δεν χρειάζεται συστάσεις: του Ευάγγελου Ασημακόπουλου, ο οποίος θα δώσει διάλεξη με θέμα: “Mεταγραφές και Διασκευές στην κιθάρα”.
Eκτός συνόρων, μεταξύ των προσκεκλημένων περιλαμβάνεται  ο Majid Bekkas, από το Μαρόκο. «Μας εντυπωσίασε η εμπνευσμένη προσέγγισή του στην παραδοσιακή μουσική του Μαρόκου, ιδιαίτερα στη μουσική της ερήμου, “gnaoua” όπως ονομάζεται» αναφέρουν οι δυο καλλιτεχνικοί διευθυντές του Φεστιβάλ.
Όταν είχε ξεκινήσει  το Φεστιβάλ Κιθάρας Παλαιού Φαλήρου, στο πρώτο μας αφιέρωμα, είχαμε ευχηθεί να γίνει θεσμός. Έξι χρόνια μετά, το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από τις  εξελίξεις. 

 

 

«Από την αρχή πρόθεσή μας ήταν, όπως έχουμε πει και σε παλαιότερη συνομιλία μας, να δημιουργήσουμε ένα κιθαριστικό γεγονός στο λεκανοπέδιο. Πάντα βλέπαμε φεστιβάλ να γίνονται, και πολύ σωστά βέβαια, στην επαρχία, σε νησιά το καλοκαίρι … Νιώσαμε ότι υπάρχει πολύς “κιθαρόκοσμος" που θα ήθελε να συμβεί κάτι κοντά στο σπίτι του, να μην χρειαστεί να πληρώσει ξενοδοχείο, καράβι, φαγητό, για να έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει σε ένα τετραήμερο κιθαριστικό γεγονός. Ένα φεστιβάλ κάπου στην Αθήνα, κατά τη γνώμη μας, έλειπε …»


Oρχήστρα Κιθαριστών Παλαιού Φαλήρου

T.B. Το 2016 κάνατε μια περιοδεία με συναυλίες εκτός συνόρων.  Σε ποιές πόλεις δώσατε ρεσιτάλ και ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας;

Α.Χ.&Γ.Π. Ξεκινώντας, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για την ευκαιρία που μας δίνετε να αναφερθούμε στην πρόσφατη περιοδεία μας στην Αμερική και τον Καναδά. Είχαμε επισκεφθεί τις ΗΠΑ και τον Καναδά και το φθινόπωρο του 2014, αλλά ή τωρινή περιοδεία είχε περισσότερους σταθμούς και μεγαλύτερη διάρκεια. Nα σας πούμε δύο λόγια για το πρόγραμμα που παρουσιάσαμε για το οποίο νιώθουμε ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια, γιατί κατά τα 4/5 ήταν έργα Ελλήνων συνθετών, κάποια από αυτά γραμμένα για μας, με την προσθήκη της μεταγραφής μας στο εμβληματικού έργο ‘Rhapsody in Blue’ του Αμερικανού συνθέτη George Gershwin. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάσαμε σε πρώτη εκτέλεση εκτός Ελλάδας τα έργα ‘Soul Stirrings - Ψυχής Σκιρτήματα’ του Δημήτρη Μηνακάκη και ‘Scope - Πεδίο Δράσης για δύο κιθαριστές’ του Γιώργου Χατζημιχελάκη, έργα τα οποία γράφτηκαν και αφιερώθηκαν σε εμάς με αφορμή την συναυλία μας στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών τον περασμένο Μάιο, καθώς και τις 10 Μινιατούρες του Θεόδωρου Αντωνίου και τη Ρεμπέτικη Σουίτα του Βασίλη Τενίδη.



T.B. Θα θέλατε να αναφέρετε περισσότερες λεπτομέρειες, ως προς τους σταθμούς αυτής της περιοδείας;

Α.Χ.&Γ.Π. Συνολικά κάναμε επτά συναυλίες/εμφανίσεις :

Νέα Υόρκη - Βοστώνη

2/11  Suffolk County Community College,  συναυλία και masterclass

3/11 Five Towns College, Downbeat Cafe, συναυλία

4/11 The Heckscher Museum of Art, First Friday Series

16/11 Stony Brook University, Department of Music, συναυλία και masterclass

18/11 Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Βοστόνη σε συνεργασία με την ALEA III

Καναδάς

8/11 St. Thomas University, McCain Hall , Fredericton

9/11  Université de Moncton Campus, Neil-Michaud Hall, Moncton, συναυλία και masterclass

Τ.Β. Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού;

Α.Χ.&Γ.Π. Ίσως έχει κάποιο ενδιαφέρον ο τίτλος που δώσαμε στην περιοδεία μας, Four Greek Composers meet George Gershwin. Ξεκινώντας λοιπόν με τη Ρεμπέτικη Σουίτα και κλείνοντας με το Rhapsody in Blue παρουσιάσαμε στο αμερικάνικο και καναδέζικο κοινό μουσική ουσιαστικά γραμμένη την ίδια εποχή, με πολλές ομοιότητες όσον αφορά τις πηγές έμπνευσης, αλλά και τόσο διαφορετική ταυτόχρονα. Ήταν λοιπόν ένα μουσικό ταξίδι που με ενδιάμεσους σταθμούς τα έργα των Αντωνίου, Μηνακάκη, Χατζημιχελάκη έδωσε την ευκαιρία στο ακροατήριο να έρθει σε επαφή με διαφορετικά συνθετικά στιλ που χαρακτηρίζουν τη νέα σύγχρονη ελληνική μουσική για κιθάρα. Και νιώθουμε χαρούμενοι και περήφανοι όπως είπαμε και πριν, γιατί η αποδοχή των έργων αυτών από το κοινό ήταν τόσο ενθουσιώδης που επιβεβαίωσε την πεποίθησή μας ότι έργα σαν αυτά αξίζουν μία θέση στη διεθνή κιθαριστική σκηνή!

T.B. Εντοπίζετε διαφορές στη συμπεριφορά του κοινού των συναυλιών εντός και εκτός συνόρων;

Α.Χ.&Γ.Π Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαφορές από κοινό σε κοινό. Στην περίπτωσή μας είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα μας σε πανεπιστήμια, κολέγια, ένα μουσείο και στο Ελληνικό Προξενείο στη Βοστόνη. Το κοινό μας λοιπόν ήταν σε αρκετές περιπτώσεις φοιτητές και καθηγητές ενώ σε άλλες περιπτώσεις ένα ποικίλο ακροατήριο.
Γενικά λοιπόν μας έκανε μεγάλη εντύπωση ο σεβασμός που δείχνουν προς τον καλλιτέχνη καθώς και η άνεση και η προθυμία να σχολιάσουν και να συζητήσουν τις εντυπώσεις τους για τα έργα που άκουσαν. Μετά από κάθε συναυλία θα ερχόντουσαν να μοιραστούν μαζί μας τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους. Με λίγα λόγια δίναμε ένα δεύτερο ρεσιτάλ, χωρίς τις κιθάρες μας μια και συχνά υπήρχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα λεγόμενά τους, άφθονες ερωτήσεις που έπρεπε να απαντηθούν …  Επίσης, μας ξάφνιασε το πόσο ανοιχτοί ήταν στα νέα ακούσματα που τους παρουσιάσαμε. Συναντήσαμε ένα κοινό ιδιαίτερα καλλιεργημένο και με άποψη, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μουσική μη αμερικάνικης προέλευσης.

 

 

T.B. Τα τελευταία χρόνια, διοργανώνετε με επιτυχία το Φεστιβάλ Κιθάρας Παλαιού Φαλήρου.  Πώς αξιολογείτε τη μέχρι τώρα προσφορά του θεσμού στο χώρο της κλασικής κιθάρας;

Α.Χ.&Γ.Π. Είναι εντυπωσιακό και απίστευτο για μας, αλλά αισίως φτάνουμε στον 6ο χρόνο του φεστιβάλ! Με πολλές δυσκολίες και κόπο, αλλά  με ενθουσιασμό και θετική διάθεση! Ξεκινήσαμε διστακτικά, με λίγο φόβο μπορούμε να πούμε, αυτή τη στιγμή όμως νιώθουμε ότι κάθε χρονιά πατάμε και λίγο καλύτερα στα πόδια μας. Με την υποστήριξη των μαθητών μας και των γονέων τους, αρκετών συναδέλφων και καλλιτεχνών και βεβαίως των χορηγών μας, πιστεύουμε πως κάθε χρόνος που περνάει μας βρίσκει βελτιωμένους, εξελιγμένους!
Από την αρχή πρόθεσή μας ήταν, όπως έχουμε πει και σε παλαιότερη συνομιλία μας, να δημιουργήσουμε ένα κιθαριστικό γεγονός στο λεκανοπέδιο. Πάντα βλέπαμε φεστιβάλ να γίνονται, και πολύ σωστά βέβαια, στην επαρχία, σε νησιά το καλοκαίρι … Νιώσαμε ότι υπάρχει πολύς “κιθαρόκοσμος" που θα ήθελε να συμβεί κάτι κοντά στο σπίτι του, να μην χρειαστεί να πληρώσει ξενοδοχείο, καράβι, φαγητό, για να έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει σε ένα τετραήμερο κιθαριστικό γεγονός. Ένα φεστιβάλ κάπου στην Αθήνα, κατά τη γνώμη μας, έλειπε …
Επίσης, πάντα θέλαμε να παρουσιάσουμε στο κοινό της κιθάρας και της έντεχνης μουσικής γενικότερα, κάποιους καλλιτέχνες που δεν είχαν έρθει στην Ελλάδα, μουσικούς σημαντικούς στο είδος τους, με πλούσιο και αξιόλογο έργο. Τον στόχο αυτό έχουμε υλοποιήσει κατά μεγάλο μέρος καλώντας καλλιτέχνες όπως οι Ben Verdery (2012), Michel Cardin (2016),  Majid Bekkas φέτος, που η τύχη το έφερε να γνωριστούμε παλαιότερα και να εκτιμήσουμε από πρώτο χέρι την αξία τους. Επίσης, ο Jerry Willard (2011, 2014), καλλιτέχνης γνωστός στο ελληνικό κοινό βεβαίως, με τον οποίο συνεργάστηκα κατά τη διάρκεια των διδακτορικών μου σπουδών στη Νέα Υόρκη.
Στα χρόνια που πέρασαν καλέσαμε εξαιρετικούς νέους Έλληνες κιθαριστές και φιλοξενήσαμε εκδηλώσεις μουσικής δωματίου με κιθάρα, λαούτο, μπαρόκ κιθάρα, ούτι, θεόρβη καθώς και τσέμπαλο, τσέλο, φλάουτο, μαθητικά σύνολα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.  

T.B. Θα μου επιτρέψετε την παρατήρηση, ότι το Φεστιβάλ εκτός από σεμινάρια και συναυλίες, είχε μια παλέτα από αξιόλογες μουσικές – εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Θα θέλατε να αναφερθείτε εκτενέστερα;

Α.Χ.&Γ.Π.  Πράγματι, είναι γεγονός ότι  δόθηκαν διαλέξεις από σημαντικές προσωπικότητες του κιθαριστικού και γενικότερα του μουσικού χώρου. Επίσης, Έλληνες κατασκευαστές είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις μας σχετικά με την κατασκευή της κιθάρας μιλώντας για την τέχνη τους και δίνοντας την δυνατότητα στους συμμετέχοντες στο φεστιβάλ να πάρουν μία γεύση από τις κιθάρες τους!
Όσον αφορά το κομμάτι των διαγωνισμών, κάθε χρόνο ενθαρρύνουμε περισσότερο τους μικρούς, αλλά και τους πιο προχωρημένους, σχεδόν επαγγελματίες σε ορισμένες περιπτώσεις,  κιθαριστές να συμμετάσχουν όχι μόνο στις κατηγορίες για “σόλο” ερμηνεία, αλλά και στη μουσική δωματίου. Επίσης, φέτος, θελήσαμε να ενθαρρύνουμε τους συμμετέχοντες να παίξουν Έλληνες συνθέτες, θεσπίζοντας ένα ειδικό βραβείο για την καλύτερη ερμηνεία ελληνικού έργου.
Για την μουσικά πιο έγκυρη, σφαιρική και σωστή αξιολόγηση καλούμε στην κριτική επιτροπή των διαγωνισμών όχι μόνο κιθαριστές αλλά και συνθέτες, εκτελεστές άλλων μουσικών οργάνων, μαέστρους κ.λ.π. δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς να ακουστούν, να γνωριστούν και να εκτιμηθούν από αναγνωρισμένες μουσικές προσωπικότητες με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Με αυτό τον τρόπο, για τους νικητές στις μεγάλες κατηγορίες- εκτός από την ευκαιρία να κάνουν μία εμφάνιση στα πλαίσια των εκδηλώσεων του φεστιβάλ δίπλα σε ονόματα καταξιωμένα στο χώρο- προσπαθούμε να δώσουμε τη δυνατότητα να ακουστούν και σε άλλους καλλιτεχνικούς χώρους. Με ιδιαίτερη χαρά είδαμε τους βραβευμένους του φεστιβάλ 2015 να εμφανίζονται στις πρόσφατες εκδηλώσεις της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.


Majid Bekkas

T.B. Στις 17 - 20 Φεβρουαρίου, έχει προγραμματιστεί η φετινή διοργάνωση του  Φεστιβάλ Κιθάρας  Παλαιού Φαλήρου. Τι προσδοκίες έχετε;

Α.Χ.&Γ.Π. Για μας το φεστιβάλ είναι μια γιορτή, όπως άλλωστε το λέει και η λέξη. Στόχος μας είναι να περάσουμε όμορφα και ταυτόχρονα δημιουργικά! Θα χαιρόμασταν να δούμε περισσότερους να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες, ώστε να υπάρχει ακριβώς αυτή η γιορτινή ατμόσφαιρα. Ένα τετραήμερο είναι αρκετός χρόνος για να κάνει κάποιος νέες γνωριμίες, να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εντυπώσεις και να αποκτήσει εμπειρίες συμμετέχοντας όσο πιο ενεργά σε όλα τα δρώμενα( μαθήματα, συναυλίες, διαλέξεις, κλπ). Θα είναι μεγάλη ικανοποίηση και ευχαρίστηση για μας να δούμε την αίθουσα στο Δημαρχείο Παλαιού Φαλήρου να γεμίζει! Και ακόμα μεγαλύτερη να δούμε τον κόσμο να έρχεται ξανά και ξανά τις επόμενες μέρες. Για να ενθαρρύνουμε τους φίλους και όχι μόνο της κιθάρας πρέπει να πούμε ότι το δικαίωμα εισόδου είναι μία εισφορά στον σύλλογο “Ο Καλλιτέχνης”, καθαρά συμβολική, 10 και 5 ευρώ για τους μαθητές - φοιτητές - εφάπαξ για όλες τις εκδηλώσεις! Εννοείτε βεβαίως ότι για τους συμμετέχοντες στο φεστιβάλ η είσοδος στις συναυλίες είναι ελεύθερη. Για να το πούμε πιο απλά, με ένα δικαίωμα εισόδου μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει όλες τις συναυλίες, έξι στο σύνολο! Μια που η κουβέντα το έφερε και μιλάμε για οικονομικά θέματα, θέλουμε να αναφέρουμε ότι η είσοδος στην διάλεξη του Ευάγγελου Ασημακόπουλου είναι ελεύθερη.


Ευάγγελος Ασημακόπουλος

T.B. Θα θέλατε να αναφερθείτε εκτενέστερα στους μουσικούς που είναι προσκεκλημένοι;

Α.Χ.&Γ.Π. Θα πρέπει οπωσδήποτε να τονίσουμε πόσο ενθουσιασμένοι είμαστε που φέτος θα έχουμε μαζί μας τον Ευάγγελο Ασημακόπουλο! Μαζί με τη Λίζα Ζώη, πέραν της τεράστιας καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής τους προσφοράς είναι οι δάσκαλοί μας, δύο θρυλικά ονόματα της κιθάρας παγκοσμίως, έχουν γράψει ιστορία!!! Θεωρούμε λοιπόν την παρουσία του Ευάγγελου μεγάλη τιμή για το φεστιβάλ και το θέμα που θα αναλύσει στη διάλεξή του το Σάββατο στις 18 Φεβρουαρίου στις 6.30 το απόγευμα, “Mεταγραφές και Διασκευές στην κιθάρα”,  πιστεύουμε ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στο ακροατήριο με δεδομένη τη μακροχρόνια ενασχόλησή του μαζί με τη Λίζα με το αντικείμενο αυτό.
Επίσης, θέλουμε να αναφέρουμε τον ανερχόμενο και ταλαντούχο κιθαριστή Γιάννη Γιαγουρτά, που αυτή την εποχή ζει στη Χάγη, την Σμαράγδα Πετρίδη που θα αναλάβει να ταξιδέψει με την κιθάρα τα μικρά παιδιά στην Μαγική Χώρα της Μουσικής, τα περσινά βραβεία μας, Γιάννη Κατσαρό και Guitar 4 - Tune καθώς και την ορχήστρα των κιθαριστών Παλαιού Φαλήρου!

Τ.Β. Θα θέλατε να αναφερθείτε και στους προσκεκλημένους εκτός συνόρων;

Α.Χ.&Γ.Π. Προσκεκλημένος μας φέτος είναι ο Majid Bekkas από το Μαρόκο. Τον υπέροχο αυτό μουσικό τον ακούσαμε και τον γνωρίσαμε όπως και τον περσινό μας καλεσμένο, τον λαουτίστα Michel Cardin,  το 2007, σε ένα φεστιβάλ κλασικής κιθάρας στο Ραμπάτ. Μας εντυπωσίασε η εμπνευσμένη προσέγγισή του στην παραδοσιακή μουσική του Μαρόκου, ιδιαίτερα στη μουσική της ερήμου, “gnaoua” όπως ονομάζεται. Η δεξιοτεχνία και η άνεση με την οποία χρησιμοποιεί νυκτά, παραδοσιακά, μαροκινά όργανα όπως το γκουέμπρι  - ένα είδος μαροκινής κιθάρας - και το ούτι και ο τρόπος που τα συνδυάζει στο τρίο του με αντίστοιχα πνευστά και κρουστά μας κατέπληξε. Επιπλέον, έχει καταφέρει να “παντρέψει”  αυτή τη μουσική με την Jazz και τα blues καθιερώνοντας τα “african gnaoua blues” και με όχημα το μουσικό αυτό ιδίωμα έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της jazz μουσικής, να αναφέρουμε τους Archie Shepp, Joachim Kuhn, Louis Sclavis, Pharoah Sanders, Juan Carmona. Όταν λοιπόν, πριν από ένα χρόνο περίπου ιδρύθηκε η Λέσχη των Φίλων του Μαρόκου και μας κάλεσαν να γίνουμε μέλη, το πρώτο που σκεφτήκαμε ήταν πόσο ενδιαφέρον και πρωτότυπο θα ήταν να αφιερώσουμε ένα μέρος από τις συναυλίες σε αυτή την ιδιόρρυθμη, μαγική και άγνωστη στο ελληνικό κοινό μουσική! Σε συνεργασία λοιπόν με την Λέσχη των Φίλων του Μαρόκου και την Πρεσβεία του Μαρόκου στην Αθήνα είμαστε ευτυχείς φέτος να παρουσιάσουμε τον υπέροχο Majid Bekkas με το τρίο του!
Άλλος ένας καλεσμένος από το εξωτερικό, ο Srdjan Bulat, σε πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα, νέος κιθαριστής με αμέτρητα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς, με πιο σημαντικό το Α΄ βραβείο στον διαγωνισμό Francisco Tarrega, καθώς και εξαιρετικές σπουδές. ‘Εχει ήδη στο ενεργητικό του εμφανίσεις σε μεγάλες πόλεις όπως Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Μαδρίτη, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Τορόντο αποσπώντας πολύ καλές κριτικές!

 
Srdjan Bulat

T.B. Ποιες είναι οι πηγές χρηματοδότησής της επικείμενης διοργάνωσης;

Α.Χ.&Γ.Π. Θέλουμε να τονίσουμε ότι και φέτος το φεστιβάλ είναι αυτοχρηματοδοτούμενο, με βασική πηγή εσόδων τα δίδακτρα που καταβάλουν οι συμμετέχοντες στις διάφορες δραστηριότητες του, καθώς και  τις εισφορές μελών και φίλων του πολιτιστικού σωματείου με έδρα το Παλαιό Φάληρο «Ο Καλλιτέχνης». Υφίσταται όμως χάρη στις μεγάλες προσπάθειες αφενός της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, και αφετέρου των Διευθυντών του Ωδείου Παλαιού Φαλήρου, Κας Ελένης Ράπτη - Ψαρράκου και Αλέξανδρου Ψαρράκου,  καθώς και του Δημάρχου της περιοχής Κου Διονύση Χατζηδάκη. Να αναφέρουμε επίσης την σημαντικότατη στήριξη των χορηγών μας, του Μουσικού Εκδοτικού Οίκου Παπαγρηγορίου - Νάκα, του κιθαριστικού διαδικτυακού περιοδικού TAR και, της Λέσχης των Φίλων του Μαρόκου, καθώς και της Μαροκινής Πρεσβείας .

T.B. H οικονομική κρίση, δημιούργησε δυσκολίες στη διοργάνωση του Φεστιβάλ;

Α.Χ.&Γ.Π. Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα είναι αντιμέτωπη με μία πρωτόγνωρη, τουλάχιστον για τη δική μας γενιά, οικονομική κατάσταση. Οι ζωές όλων μας, οι καθημερινές μας συνήθειες, έχουν βαθύτατα επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Φως δεν φαίνεται στο τούνελ. Η καλλιτεχνική δημιουργία για πολλούς, φαντάζει σαν μία περιττή πολυτέλεια. Σε πείσμα όμως των καιρών, η τέχνη, οι διάφορες τέχνες γενικότερα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, βρίσκουν τρόπους να επιβιώσουν.
Έτσι και με το φεστιβάλ κιθάρας του Παλαιού Φαλήρου, με εξαίρεση την χρονιά του 2012 που συνέπεσε με το διάστημα ανάμεσα σε δύο διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις με ότι αυτό συνεπαγόταν - πλήρη αβεβαιότητα για την πραγματοποίησή του - τα επόμενα χρόνια τα πράγματα εξελίσσονται πολύ καλύτερα, ομαλότερα.
Φανταζόμαστε βέβαια πως δίχως την κρίση η προσέλευση μαθητών και ακροατών θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη, μια ενδεχόμενη στήριξη από διάφορους φορείς ευκολότερη κατά συνέπεια το ρίσκο που η ανάληψη μιας τέτοιας διοργάνωσης συνεπάγεται μικρότερο.

T.B. Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι που θεωρείτε σημαντικό;

Γ.Π Mε την ευκαιρία της σημερινής μας συνομιλίας, θέλω να σας πω ότι μόλις έχει κυκλοφορήσει κι ένα προσωπικό μου CD με τίτλο “Late 20th Century Music for Guitar” από την εταιρεία Motivo, με τα  έργα των B. Britten - Nocturnal, L. Berio - Sequenza XI, A. Ginastera - Sonata for Guitar και E. Carter - Changes.

Α.Χ.&Γ.Π. Επίσης έχει επανεκδοθεί το πρώτο μας CD με μουσική των  G. Gerhwin, J. S. Bach, J. Rodrigo,  A. Piazzolla και Κ. Τζωρτζινάκη με καινούριο τίτλο “Η Αλεξάνδρα και ο Γιάννης παίζουν μουσική για δύο κιθάρες” και καινούριο εξώφυλλο βεβαίως,  με καινούριες φωτογραφίες - καθότι έχουμε “λίγο” μεγαλώσει από το 1999, χρονιά της πρώτης  του κυκλοφορίας. Και τα δύο αυτά CD θα είναι διαθέσιμα στο κοινό στο φεστιβάλ κιθάρας του Παλαιού Φαλήρου.


Τίνα Βαρουχάκη 
varouchaki.tar@gmail.com 
Φεβρουάριος 2017

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ & ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:

http://www.alexandrayannis.com/pfaliro2017/Palaio_Faliro_Guitar_Festival_2017_GR/Deloseis_Symmetoches.html



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center